Det är lite (ganska) mycket pensionär över mej just nu!

Om man har jävligt svårt för att inte
säja helt omöjligt att sova på nätterna,
av orsaker som sträcker sej typ 27 år
bakåt i tiden,då är det lätt att "dega"
till sej i soffan framåt kvällskvisten.
(om man sätter sej där alltså)
 
Detta resulterar i sej i,att man sover
(läs:vrider sej som en kålmask) i sängen
resten av natten och således är pigg
redan före sex på morgnarna.
(ibland kl:3 & 4 oxå för den delen)
 
Det jobbiga är INTE att komma ur sängen
så tidigt,det jobbiga är ALLT det andra...
...att man aldrig i helvete kan få känna sej
utvilad och att ALDRIG få en hel natts sömn.
 
Jag är så förbannat trött på att va mer eller mindre
vaken hela nätterna,att ALDRIG falla i djupsömn
och känna att NU,nu känns det bra i kropp OCH knopp!
 
Man lär sej förvisso leva med det oxå,och det kunde
ju ha varit tusen resor värre,men det ÄR inte kul ändå!
(som en lightpensionär ungefär)
 
Igår var heller inget undantag,så redan tidigt på fm
kände jag mej för en jävla gångs skull redo att dra
iväg en sväng.
 
Uträttade lite ärenden och avslutade med en spontan
avstickare till "Vattenflickan" på hemväg.
 
Det blåste visserligen mer än halv storm,men eftersom
det just blivit juni,så satt vi ute och jag fick kaffe i deras
färgsprakande och fullt blommande trädgård.
 
Just där och då kände jag mej mer avslappnad än nånsin och "Vattenflickans"
härliga sällskap gjorde att den tidiga morgonen kändes ljusår bort.
 
Det som var tänkt att bli en "snabbfika" drog ut till nästan två timmar,och
det behövde jag för en gångs skull.
Jag har en förmåga att ligga ett par hundra meter före min egen skugga
nämligen.Fråga mej inte varför,jag bara är sån!
 
Sen åkte jag hem och plockade iordning inför
helgens "möhippa" då jag ska vara lekens jokermö
och låta inblandade få gravera sina egna smycken
som jag berättat om.
 
Idag har jag tänkt förbereda ytterligare,då i form av
en liten "möhippesurprise",blir den bra så tar jag 
med den,och blir det skit,så vet ingen om den och
då gör det inte ett jävla dugg heller!
 
Hej sålänge ♥
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0