Jag vill oxå vinna 435 miljoner (läs:drömmer som fan om)

Jag undrar hur hen känner sej såhär
två dagar efter storvinsten,den finländare
som i fredags kammade hem hela skiten
på Eurojackpot.
 
Fatta euforin och "kan det vara sant"!
 
Själv hade jag slängt ut min trasiga soffa
från balkongen,fortsatt med den 100 kg tunga
Tv´n som står och samlar damm,för att sen
go nuts med airbrushen på kökstapeten.
 
Sen hade jag ringt hyresvärden och sagt att
han kan få 30 kronor till i höjd hyra och genast
sagt upp lägenheten.
Nittio spänn kan han gott få,om inte annat som
bidrag till en åkgräsklippare eftersom gräsmattan
ALLTID glöms bort här och det är en meter högt
gräs innan han kapar det.
 
När jag kammat till mej en smula och köpt en 
hel kaffeplantage och gjort livet drägligare för
dom som arbetar där,då köper jag en tomt med
sjöutsikt och anlitar världens bästa arkitekt.
 
Jag tänker som så att det tar för lång tid om jag
ska utbilda mej till det själv.
 
Och sen,sen besöker jag mina allra närmsta OCH
äkta vänner och överlämnar varsin sedelbunt fint
förpackade i sammetsask.
 
Det är iaf jävligt härligt att kunna drömma fritt och
planera inför den dag då jag själv sitter där med
en vinstbong utan motstycke.
 
Tillsvidare är jag faktiskt nöjd som det är,även
om det inte skadat ett dugg med tjugo papp extra
i månaden så jag sluppit räkna ut i förväg hur
mycket mjölk och kaffe som kan köpas.
 
Men å andra sidan finns det dom som inte ens
har tak över huvudet,och det HAR ju jag!
 
Även om jag faktiskt bor i "huset gud glömde"!
 
På fredag är det dragning igen,visserligen "bara"
med (ca) 114 miljoner i potten.
Man kan nog ändå komma en bit på vägen med det,
fast då sparar jag soffan tillsvidare och lägger kosingen
till vännerna i varsin plastpåse.
Lite måste man ju tänka på detaljerna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0