Hur många blåbär finns det i skogen?

Det märks att man "snöar in" på vissa
grejjer lite då & då,rättare sagt är jag sån.
 
Ibland är det mycket av en sak,för att sen
bli jävligt mycket av en annan.
 
Jag gillar iof att va lite flexibel oxå,men som
nu när det finns både svamp och blåbär i
mängder nästan varsom helst,då kan man
fan inte låta bli att va extrem.
 
Igår fick vi ytterligare ett litet ryck jag & Prinsen,
tänkte att det finns ju fler skogar än nånsin att
utforska.
 
Jag hade fan inte gått ensam till en ny,jag med
mitt obefintliga lokalsinne hade aldrig kommit
hem igen då.
 
Det blev lite av teamwork kan man säja,för Prinsen
fick bära svampkorgen och jag höll i blåbärshinkarna.
 
Helvete så stora dom är på vissa ställen,det räcker
nästan med fyra drag från ena näven så är hinken
fylld på botten.
 
Eftersom jag har en rygg som ogillar osköna ställningar
kunde jag bara ta lite här och var i korta svep.
Vila,plocka,vila plocka,gå,sträcka på ryggen,plocka,VILA!
 
Att samtidigt hålla koll på vart svampmannen gick så jag inte blev lämnad kvar
gjorde det hela lite nervigt faktiskt.
Inte för att jag tror att han skulle lämnat sin fru att ev.dö regndöden därute,men
det fins ju djur som kanske hade sett fram emot en saftig M-bonesteak!
 
Men iaf,när jag så hade börjat plocka ville
jag lixom få ihop så pass mycket att jag
dels kunde slänga ihop en paj OCH göra
den så efterlängtade blåbärssaften.
 
Första kvällsuppdraget fick bli paj,jag hittade nämligen lite
vildhallon oxå och det är ju en smakkombo som inte alls
är dum....blåbär & hallon,yummi!
 
Visst är det gott även med frysta bär,men färska finns inget som slår smakmässigt.
 
TADA!
Den satt finfint till sena kvällsfikat med lite vaniljglass igår.
För att inte tala om hur glada "badringarna" runt magen blev.
 
Nu återstår bara saften och den ska göras
på eftermidda´n hade jag tänkt.
Om ett par dagar får vi även avnjuta ett glas
hemgjord OCH ekologisk sådan.
 
Nu kanske man kan tro att jag älskar blåbär,
det gör jag faktiskt inte riktigt.
Däremot tänkte jag att OM man återföds som
polack och är en jävel på bärplockning,då kan
jag ju om jag minns mitt förra liv alltid återvända
till dom svenska skogarna och åtminstone ha viss
lokalkännedom och kanske slippa sitta utanför ett
skjul i Gdansk och virka strumpor ett par månader
varje år!
 
Man vet aldrig som sagt!
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0