Femton ton regn senare

Jag blir fan galen på detta eviga
regnande snart.
 
Och inte en oljeshejk i sikte heller 
som kan FÅ mej och rida bort till
nån öken med lite hetta heller.
 
Fast svampen växer så det knakar iaf,
och det är ju roligt OCH bra!
 
Idag hade jag tänkt ta en tur till skogen
på eftermidda´n nämligen,ska bara fixa
lite annat först och träffa "Mellan" en stund.
 
Framåt kvällen igår fick jag förfrågan om
att göra en ny bröllopslykta,och disciplinerad
som jag ibland ÄR,slet jag mej loss och började
malla upp direkt.
 
Nu tar det ju lite tid,och det va precis därför
jag började på stört,lyktan ska faktiskt vara
klar redan på fredag.
 
Lite framförhållning gör ju inget,men det
kan som nu hända att folk inte har det och
att jag ändå inte hade haft tid att börja tidigare.
 
Har ju gjort en hel del annat om man säjer så!
 
Det har ju varit ett antal bröllop fram till nu,och
även "Stora" & "Nisse" fick en lykta....förstås!
 
Nu är det hög tid att planera dagens upplägg,
ställa fram svampkorgen och ryggsäcken så
allt är klart tills jag ska va skogsmulle sen.
 
Det regnar iaf inte för tillfället,och det får man 
ju tacka som fan för.

Tack SMHI!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0