När man tar sej i båda örsnibbarna

Ibland och jag vet inte hur eller varför,så
kommer dom berömda rycken jävligt fort
OCH energiskt.
 
Då ska helst allt hända på samma gång
och snabbt ska det gå.
 
Gärna också att man har fler än två projekt
på G samtidigt,för finns det nåt som är riktigt
enformigt,så är det just att hålla på med bara
EN enda sak.
 
Efter drygt femtonjävlaår i samma boende fick
jag iaf en obeskrivlig lust att skruva ner skåpet
som hänger över handfatet på lilla toan.
 
Varför jag inte gjort det tidigare är nu en gåta
för historieforskarna.(och mej själv)
 
Tänk er ett aaasgammalt spegelskåp med plåt-
baksida,ungefär ett sånt som var modernt i början
på 50-talet typ.(om es då lixom!)
Som väger bly och är så anskrämligt att inte ens
fåglarna vill bajsa på det.
 
När skåpet väl var nerbalanserat så letade jag fram
en spegel som jag själv snickrat ihop,ja åtminstone
träramen iaf.
 
Sen föll det sej inte sämre än att jag snajdade ihop
tre stycken ljushållare att sätta på väggen bredvid.
Smart upphängning med sugmojäng OCH med såna
där elektriska små ljus i.
 
Nej nej nej,ännu är det inte klart för bildbevis.
Jag ska nämligen måla om kakeldelen därinne
också,för den ljusfesblågröna färgen som nu är,
får mej att vilja stå på huvet och kräkas i min egen
mun VARJE gång jag sätter min fot där.
 
Tyvärr då jag hade fuktskade därinne på Gustav Vasas
tid,så lät förra världen ENDAST sätta våttapet i själva
duschdelen!!!!

Smart va...och jävligt förbannat sniket snålt.
Detta resulterade då i,att jag bara hade EN
våttapet att välja på eftersom jag inte alls ville
va wild´n crazy och infoga en orange!
 
Men,med nymålat och VITT kakel i övrigt sen,lär
det iaf se MYCKET trivsammare ut.
 
Grejen är den att min käre svärson häromdagen
köpt och gav mej finfin kakelfärg.
 
Vad säjer man bortsett från tack och ger honom en
varm och hjärtlig kram!!!?

Han är helt enkelt bäst och så omtänksam på alla vis.
 
Nu är jag som sagt INTE klar än och varken kan eller
vill således visa ens en liten smygbild.
Sen lovar jag att ni ska få se.
 
Får inte glömma fota fulkaklet innan bara,väggskåpet
finns väl på bild från 1999 eller nåt,i annat fall får jag
fota det nertaget.
Jag vill nämligen ha så lite som möjligt att göra med
det skrället mer.
 
Nu,fram med pensel OCH fixarlust.
 
Tjingeling!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0