Energipåfylld och flygfärdiga fjärilar

Efter en heldag med goa Eva vet man
att det är proppfullt i alla energidepåer.
Det känns lixom i både kropp & knopp,för
att inte tala om hur käkarna fått arbeta!
 
Lite tur för mej att hon bara dricker te,för med tanke på vilka
långsittningar vi har hade det annars gått åt minst tre kilo!
 
Jag bjöd på lök & baconpaj med massor av ost,och till detta
en riktigt god blandsallad!
 
Festligt är det alltid då vi ses,så det är absolut inget fel i den servetten!
 
Naturligtvis plockade jag fram 2015 års diet,det är ju så förbannat gott med sånt
som varken innehåller kalorier eller fett!
Helt otroligt när man tänker efter.
 
När Eva vinkats av efter gårdagens sextimmarspass,var jag som
sagt full av energi.
Jag passade då på att rensa ur skafferiet,och turligt nog för er,så
slipper ni se en bild på hur det såg ut innan.
Man såg iof ingenting,SÅ jävla mycket onödigt stod nämligen där.
(INKNÖLAT med ett annat ord)
 
Med tanke på att jag ju är en riktig nattuggla,
så kunde jag förstås inte låta bli att fortsätta
stajlingen av nymålade duschrummet.
 
För att inte riskera målningen såhär i början,satte jag fjärilarna i fogarna.
Framöver får dom med all säkerhet flyga lite mer wild´n crazy på väggen.
 
Det fanns ganska många i den här kullen,så dom flög vidare på andra väggen också!
Medge att det blev ganska fräsigt ändå,jag tycker iaf att det blev sån enorm
skillnad därinne att jag nästan skulle kunna tänka mej att övernatta på golvet.
 
Visst,jag hade säkerligen "nån gång" högst troligt "kanske"
köpt färg och gjort om,men anledningen till och förtjänsten
att det blev NU,har jag min kära svärson att tacka för.
Det var nämligen han som var gullig och gav (världens bästa)
svärmor två burkar färg.
 
Tusen tack "Lill-Nisse",nu kan du komma och
inspektera.
Gå inte för nära med förstoringsglas bara,jag
är ju endast en liten hobbymålare,och dessutom
var inte väggarna i allra bästa skick innan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0