Fredag och nackspärr...HEJ!

Men så härligt...NOT!
 
Det är absolut ingen höjdare att vakna med nackspärr
och inte kunna vrida huve´t mer än nåra millimeter
utan att det gör värre ont än jag vet inte vad!
 
Förvisso vet jag precis hur det är och har varit med
om det förr,back then va detta vanligt förekommande
i stort sett var och varannan dag,men ändå,man vänjer
sej iaf aldrig helt.
 
Två söta små alvedonpolare är intagna,så förhoppningsvis
kanske jag kan funka någotsånär under dagen utan att böla
varje gång jag låtsas glömma eländet.
 
Skittråkigt väder är det oxå,och just väderomslag gör såna
här tillstånd värre för egen del.
Inte nog med att det kliar i hela kroppen,måste ALLT komma
på en och samma gång för det!
VA?
 
Nåväl,jag rev iaf fram lite mjöl,jäst,salt och olja ur skåpet.
Vatten har jag tack & lov i kranen och elvispen stod där den
brukar.Så jag kladdade faktiskt ihop en pizzadeg to be.
 
Det blir idag en riktigt lååångjäst sån,närmare bestämt så
ska den först jäsa 1½ timme,sen delas upp och så fortsätta
jäsa i kylen under fuktig bakduk ytterligare minst fem timmar.
 
Fan om den inte blir jävligt god sen säjer jag!
Då vetitusan vad jag gör!
(headbangar och skriker...NÄE!)
 
Nu är det hög tid för mera kaffe,finns det nåt som kan ändra
på och göra tillvaron ljusare,så är det just mitt kaffe!
 
Ha en fin dag ni andra,och krama varann i hallen! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0