Det okända!

Det slog mej häromdagen då jag såg ett
avsnitt på "Play" om det okända,att vafan
är det som säjer att inte mitt hus,"Huset
som gud glömde" är hemsökt!!!
 
Grejen är den att när jag i förra veckan av
nån anledning kollade in i mitt källarförråd,
så fick jag se min gitarr ligga framstupa på
stengolvet,
 
Den har lixom stått inklämd bland en massa 
annan bråte och ingen mer än jag har tillgång
till det förrådet!
Scary va!
 
Visserligen är hela gittarrhalsen för länge sen
heltrasig,och förvisso slutade jag spela då min
kära gitarrlärarinna som jag känt sen 9 års ålder
tragiskt följde med Estonia i djupet,men vaddå,
det här måste ju bara va ett "tecken" från henne!
(eller nån annan illvillig källarande kanske!)
 
Nu vetifan om jag ens vill gå ner i källaren till
tvättstugan faktiskt,om det nu inte finns "tvätt-
andar" iof.Jag kanske bara behöver kasta in
min tvättpåse och sen hämta allt fix & färdigt,
manglat och klart.
 
Jag har iof hört att man kan "prata" lite med di
osynliga,så om jag högt och med bestämd röst
säjer: "jag vore väldans tacksam om ni kör tvätten
på 40 grader,hänger in i torkrummet och sen viker
färgkordinerat",nog fan borde det väl det funka?!!
 
Men iaf,då kommer så nästa fråga:
vore det kanske idé att ta hit det där Tv-teamet för
att se OM det finns nåt som lurar i källarens dunkel?
 
Jag tror förvisso inte det själv,men å andra sidan
har jag ju fullt i skallen med annat,så mina s.k
"kanaler" kanske inte uppfattar sånt ändå!
 
Tänk er själva att få besök av mediet Lena Ranehag
eller för den delen Birkan Tore (som liknar "Legolas").
Fatta att ha dom stå i min källare och hålla seans och
"känna in" en massa knytt och vålnader!
Wow!
 
Fast,jag skulle bli MER än förstummad om dom kände
in annat än grannens medflyttade andar,för med tanke
på all jävla bråte som skyfflats in i vartenda satans hörn
därnere,så antar jag att det bara kommer fram som följer:
 
"Dom här skepnaderna härstammar från en villa inte 
  långt härifrån,dom fick inte ro vid flytten hit och kan
  inte själva hyra släp för att forsla bort all skit"!
 
Ändå,ÄNDÅ vore det jävligt najs med ett filmteam därnere,
då om inte förr kanske jag möjligtvis kan få värden att om
inte fräscha upp det fullständigt,så KANSKE han kan fixa
lite nya lampor och en tvättmaskin modell större.
 
Jag har ju lixom tvättid om en vecka igen!
 
Buuuu!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0