Torsdagsutflykt

Gårdagen bjöd verkligen på bästa
tänkbara decemberväder.
 
Termometern visade hela 9 grader
plus när jag stoplade upp i ottan,och
ingen blir väl gladare än jag över att
snön vägrar falla och att kylan håller
sej borta.
 
Såhär skulle jag MER än gärna ha det
fram till i april.
 
Men iaf,på eftermidda´n sammanstrålade
jag med min man då han slutat jobba,hoppade
in i hans bil och så styrde han söderut där
det där varuhuset med allsköns grejer är
beläget.
 
Två ynka saker hade han på sin lista,men inte ens ett hörn av ena grejen fanns.
Jag däremot hittade som vanligt både värmeljus och lite annat småplock,samt
inhandlade ett par grejer till "Stora" som hon skrivit utförlig lista på.
 
Han är min egen lilla älsklingstomte,det enda som skiljer är färgen på skägget,
även om det förvisso går att hitta enstaka vit skäggbehåring.
 
När jag kom hem var det becksvart ute,men
inga minusgrader iaf,så det funkade skapligt
ändå måste jag medge.
 
Packade upp mina grejer och kröp direkt ner
i min sköna (men ack så hängiga) onepiece
och kunde känna "hemmalugnet" på direkten.
 
Jag tog iof av mej den en kort stund,för som
jag skrev igår,sydde jag så på två fickor eftersom
jag bara MÅSTE ha mitt lypsyl med mej överallt!
 
Idag står det bacon och kantarellpaj på kvälls-
matsschemat,så den ska förberedas förstås.
 
Dessförinnan MÅSTE jag sätta fart med ett
beställningsglas,jag vet ju vid det här laget
hur jävla fort dagarna går och det vore ju
katastrof om nån blir utan julklapp.
 
Just det,min nästan nya elvisp har lagt av den
oxå,så jag blir väl illa tvungen att kolla på
lokala affären om det finns en ny av annan sort.
Jag har av nån märklig anledning lyckats med
konststycket att få inte mindre än TVÅ måndags-
exemplar i min hand,och så kan vi ju verkligen
inte ha det!
(jävla skitmärke om jag ska va ärlig!)
 
Fredag gott folk...nu tar vi hand om den på allra
bästa sätt,och njuter till fullo.
Plusgrader som det är men tyvärr med stormen
"Helga" i antågande.
 
Kanske ska fråga vart Prinsen ställt trangiaköket
samt tappa upp lite vatten oxå.
 
Vore ju jävligt onödigt att behöva gå ut i skogen
och bajsa med risk att blåsa bort menar jag!
(stormköket för att värma vatten till handtvätten efteråt asså)
 
Herrå sålänge!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0