"Oh Helga natt...sudd"

Det blev ju som jag trodde igår...strömlöst!
 
Först slocknade allt,för att sedan tändas igen
men efter bara nåra sekunder blev det åter svart!
 
Jaha,bara att tända lite ljus och göra det bästa
av situationen och hoppas att det inte skulle
bli långvarigt.
 
I hallen tändes det först,för att sedan fortsättas runt lite.
 
Köksbordet fick oxå lite ljus.
 
Hittade även ett gäng blå ljus som jag sparat och kunde sätta
i den gamla kandelabern.
 
Hade precis lagt i pajfyllningen och skulle grädda
när allt slocknade.
 
Om man visste innan att det inte skulle dröja jätte-
länge innan strömmen kom åter hade jag njutit
ännu mer,för jag tycker faktiskt att det är väldigt
rogivande när allt är tyst och lite spöklikt!
 
Efter drygt 20 minuter varde det ljus igen och jag
kastade in pajen fort som fan i ugnen,tänkte att
om jag har tur ifall det mörknar igen,så kan man
iaf äta ljummen paj och dricka upptappat vatten.
 
Ljuset förblev dock tänt och pajen blev klar.
 
En god sallad till det satt finfint i kistan.
 
Det gjorde även pannacottan med Geishasmak till kaffet lite senare.
 
Mätt,lite halvseg och med "Helga" vinande
utanför förnstren satt jag där i soffan och
uret visade strax efter 23 igårkväll.
Då ringer telefonen med en märkbart oroad
"Stora" i andra änden.
 
Hon sa att mannen hennes hade ont i magen
och bröstsmärtor,så jag kallade på min prins
som direkt agerade sjuktransport till närmsta
akut ca 2.5 mil bort.
 
Det tog dock ett jävla bra tag innan jag blev
uppdaterad om läget,det hade förvisso inte
varit många däri väntrummet men mitt i allti-
hopa kom en dam i 60-års åldern in som fick
förtur.
Hon hade vurpat med cykeln och skrapat upp
halva fejset i fredagsnatten.
(eller om det var i asfalten,det framgick inte)
 
Strax efter 01 får jag iaf denna bild och där ligger lilla svärsonen
på britsen och har fått komma in.
 
Tack och lov hittades inga konstigheter,och
efter drygt 2½ timme på sjukan fick dom åka
hem igen.
 
Man blir ju lätt orolig när det gäller bröstsmärtor,
för även om grabben är ung,så kan man aldrig veta.
 
Idag blåser det oxå,och jag hoppas verkligen att det
INTE friskar i som igår.
Jag har nämligen ingen lust med strömlöst för det
står potatisgratäng med kyckling i lergryta på menyn
och det vet vi ju alla att det inte går på en pisskvart
i tillagningstid.
 
"O Helga natt"! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0