Fjorton timmars "Willehäng"

Det blev en låång,intensiv dag igår,
och den fylldes med en såndär
kärlek som nästan inte går att sätta
ord på.
 
Wille rasslade ju in redan i ottan och
bortsett från dryga timmen då han vilade,
var alla timmar fyllda till bredden.
 
Han är bara SÅ rolig och pratsam och
alldeles underbar.
Man får lixom inte nog av den ungen.
 
Gullig,snäll och medgörlig till 99.9 %,och
det hör verkligen till undantagen att jag
behöver säja till på skarpen eller tala
honom till rätta.
 
Nu kan det ju bero på vuxenpsykologi ibland,
men även utan att ta till det,så ÄR han snällheten
själv personifierad.
 
Lite Tom & Jerrykex i soffan fick han oxå.
Hos mormor FÅR man det,och det var ju
faktiskt lillördag till på köpet.
 
En eftermiddagspromenad hann vi med,för sen gick vi
hem och stekte plättar.TRETTON stycken klämde han i
sej det lilla livet innan han sa:nu räcker det!
 
Pärlor och pärlplattor letades fram och Wille pillade en bra stund.
Att mina egna ungar beskyller mej för att "spara på ALLT" må vara hänt,
men i såna här lägen kanske dom fattar att "vissa" saker faktiskt är bra
ATT jag INTE slängde för hundra år sen ;)
 
Fatta hur mycket kul grejer jag har
i gömmorna som kan rotas fram.
 
Inte förrän vid 20 hugget satte jag Wille
i bilstolen och hans mor som kommit ett
par timmar tidigare kunde forsla hem honom.
 
Det tog visst inte många minuter innan hjärte-
gullet slog ihop sina blå i bilen.
 
Min dagliga dos gavs mej igår,och det med besked.
 
Nu dröjer det inte länge förrän det är dax
att han ska komma igen och då sova kvar.
 
Man måste ju klämma in lite övernattningar
ibland oxå!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Finaste Wille. Kärlek <3

2015-12-10 @ 15:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0