Alla älskar Majso

Eller nja,nu överdrev jag kanske lite.
 
Att katter däremot gillar mej skarpt,det
är definitivt ingen överdrift.
Jag själv är verkligen ingen kattperson,
tvärtom och kanske just därför dras dom
till mej.
 
Det här lilla nytillskottet Zita som bor hemma hos Mia,var inget undantag då det
gällde att komma fram och kela livet ur sej.
Det första hon gjorde var att krypa upp i knäet,nafsa lite på mina fingrar och ville
absolut INTE att jag slutade klia.
 
Här ser hon dock livsfarlig ut,men det var hon på intet sätt.Jag lyckades bara
knäppa en bild precis då hon gäspade!
 
Efter varsina muggar kaffe hos Mia igår eftermiddag,
hoppade jag in i Mias bil och vi for på en kortare
roadtrip till lilla staden vid kanalen,nämligen Söderköping.
 
Det är fortfarande trots påtryckningar OCH livliga
diskussioner med värden,ingen större skillnad 
på värmen hemma hos mej så jag bestämde mej
för att trotsa mej själv lite.
Jag har nämligen alltid sagt,att jag aldrig under
nåra omständigheter tänker ta på mej en s.k
onepiece och lufsa runt i.
Men,nöden har som bekant ingen lag så jag köpte
en bit tyg och snart ska jag försöka mej på att sy
en egen.
 
Naturligtvis ENBART för hemmabruk,nån tur till
t.ex affären kommer den ALDRIG få va med om.
 
Alltså,tyget är så jävla mjukt och gosigt att man bara vill burra in sej i det.
Skulle kunna ha det som filt oxå iof,men då blir det aningen meckigt att röra
sej och gå omkring obehindrat.
 
Sen köpte jag ingen tomte,men väl en
döskalle på rean.
Den pimpade jag upp och vips så blev
det en julskalle med belysning i.
 
Man behöver inte va så jävla traditionell,och det här känns mer jag.
 
Idag hade jag dessutom tänkt fixa lite
snask inför kommande tomtehelg,för
jag lyckades komma ihåg att köpa både
jordnötssmör OCH lite annat som behövs.
 
Imorr´n äre onsdag igen,men tills dess kör
skiten ur denna tisdag och försöker få så
mycket som möjligt gjort,visst.
 
Jag fick ju hem ett gäng gravyrstift igår oxå,så nu
finns det inga ursäkter på den fronten heller!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0