Styrelsemöte och trasigt glas

Gårdagen bjöd på blandad kompott.
 
Jag visade ju det dära glaset med döskallen igår,
och faktum var att jag faktiskt satte gravyrstiftet
i det lite senare.
 
Koncentrerade mej som ett enbent rådjur och
var jävligt fokuserad typ hela tiden,med avbrott
för diverse pausar förstås.
 
Och vad får jag se?
Jo glashelvetet hade spruckit.
 
Bara att knäcka bort översta skiktet och lägga
åt sidan typ.
 
Jävligt surt när man är i det närmaste klar!
 
Jag får väl slipa upp kanterna runtom ifall det går,och ha som reservglas,
alternativt plantera en kärna i botten eller nåt!
Skitkvalisort och slöseri med tid lixom!
 
Efter det misslyckandet bytte jag om och
blev upplockad av ett par i styrelsen.
Sitter ju själv med i "valberedningen",så
man får ju passa på att skaffa sej lite inblick
och diverse förhandsinfo m.m!
 
Det är jävligt trevlig stämning på dessa möten,
och trevligast av allt är det förstås när fikabordet
dukas och det varsågodas!
 
Nästa månad ska visst jag va värdinna.
Rättare sagt så föreslog jag att vi kunde ha det hos mej,
men förvarnade oxå om att jag INTE tänker köpa större
köksbord och att jag resonerar som ordspråket:
"Finns det hjärterum så finns det stjärterum"!

Om det nu innebär att jag får ståfika,det spelar
inte alls nån roll,jag kan sitta på "ballen" oxå
om det är så.
 
Idag ska jag typ bara kurera min för fjärde veckan
jävligt onda nacke och min kroniskt uppfuckade
rygg....hela jävla da´n!
Tror jag iaf,det kan ju bli så att jag ger blanka fan
i eländet och inte orkar diskutera med dom.
 
Den som orkar får se!
 
PÖSS ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0