Skrutten VS värsta idiotin...när världar krockar!

En liten snabbtur till staden nåra mil
bort blev det igår,och med va Wille
som hade både spring i bena och
glimten i ögat.
 
Vi blev tvungna att uppsöka det s.k "skötrummet" och tänka sej,dom hade
lite pedagogiska leksaker på väggen där.
 
Vi var lyckligt ovetande just då om,att det
i city varit värsta kalabaliken med tre kniv-
stjärningar av en högst troligt knarkpåverkad
dåre som härjat vilt och skadat oskyldiga.
 
En stund senare hör vi att det precis bredvid oxå
är helikopterspan och polisjakt av fyra andra typer
som inte va guds bästa barn.
Insatsstyrka  på plats lyckades få tag på åtminstone
en eller två av dom!
Ameh hallå lixom,vafan händer.
 
Inte nog med det,på em inträffade så ock en explosion
i ett annat område.
 
Man blir fan mörkrädd och bestört på samma gång.
 
Och som jag lider med och tänker på dom inblandade
och deras anhöriga.
Vilken jävla chock!
 
Vi strosade iaf vidare en stund och i sista affären
hittar Wille såpbubblor som han mer än gärna vill
köpa med sej.
 
Jag svarar honom att han har såna hemma och ber
att han ska lägga tillbaka burken i korgen vid kassan.
 
VAD GÖR UNGEN DÅ???
 
Jo,han tittar på mej,lägger ner den med inte alltför
varlig hand och utbrister:
"TACK & HEJ"!
 
Sen vänder han på klacken och går därifrån!
 
Då va det jäkligt svårt att hålla sej för skratt kan
jag meddela :)

Var får han allt ifrån lixom?
 
Jorå,så sen for vi till landets lugnare vrå och jag
kunde packa in hundarna i bilen och åka hem till
mej och mitt.
 
Hoppas verkligen att ovan inblandade i gårdagens
tragiska händelse repar sej,det vore ju bara FÖR
orättvist om det slutar mer illa än det redan är!
 
Krama varann och ge fan i vapen OCH droger va!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0