När svägerskan kom på besök

Det gäller att ta tillvara på ALLA stunder
som bjuds,att verkligen se till att  man ses
när det väl funkar.
 
Snälla svägerskan (den äldsta av dom),kom
ju igår med sin yngsta och stannade nåra
timmar här hos mej.
 
Det va jättelänge sen vi sågs,och hon hade hunnit magra av
rejält den lilla människan.
 
Jag fick iaf i henne en halvstor bit av svamptårtan och hon åt 
med god aptit.
 
Till kaffet serverades chokladkaka med kardemummatouch och
då kom även Wille och hans "päron" på visit.
 
Wille kom direkt från Bamses värld där han vunnit en STOOOR kexchoklad.
Lyckan var total!
 
Det lektes även med Cindy och hennes boll ute,och Wille var djupt imponerad
av den "stora" killen bredvid.
Så himla gulligt att se hur han studerade varje rörelse hos Adrian.
 
Framåt eftermidda´n när vi sagt hej då och alla åkt,drog jag en repa till skogen.
Det blev ingen vidare svamplycka tyvärr,men framåt kvällen kom så en fd granne
med en påse och ställde den i mitt kök.
 
Hon hade hittat en av mina favoritsvampar....trodde jag (vi) iaf.
MEN,vid närmare koll såg jag att det inte alls var STOLT fjällskivling,däremot
RODNANDE sån,så besvikelsen blev total.

Jag hann dock smaka lite på en av dom,
men kände varken illamående eller kramper
då den är giftig i rått tillstånd.
 
Tur för er det,annars hade ni inte fått nåt
inlägg här alls idag.

Idag är det återigen ny vecka och nya utmaningar
som gäller,vad jag ska hitta på är inte helt bestämt,
men känner jag mej själv rätt så blir det säkert nåt iaf!
 
Måndagskram och nyp i rumpan på er ♥
 

 

 
 

 
 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0