Lite impad är jag faktiskt

Jag skrev ju igår att jag skulle försöka
mej på lite airbrush på tårtdekorationerna,
och det gjorde jag.
 
Gick väl inte in med alltför stora förhoppningar,
det blir sällan bra alls när man i förväg inbillar
sej att det ska bli "the grej of the day".
 
Stod där och lallade lite för mej själv,fyllde på
färgpistolen och la fram den lilla caketoppern
på ett papper typ.
 
Sen pluggade jag in kompressorn och tog
pistolen i näven redo med ena fingret på
avtryckaren.(eller reglaget om man så vill)
 
Nu måste man ju testa sej fram,och inte heller
visste jag hur färgen skulle bete sej när den
kom ut.
 
Provade först med lite silverbotten för att avsluta med röd färg on top,och nog
fan tycker jag att den blev helt okej för att vara första försöket.
Eller?
 
Glad i hatten (med kaffe i magen) fortsatte jag med två till :
Den ljusaste uppe till höger gick SÅ hem hos dom som beställt tårtorna,så nu
måste jag fixa ett par till i samma stuk.
 
Ärligt talat så var det inte alls sista gången
jag drar fram kompressor och färger till min
bakning,för fan så kul det är att få spraya och
kladda lite hej vilt!
 
Nu funderar jag på om det kanske är dax
att baka tårtbottnarna och klura lite på HUR
mycket tårtfyllning som behövs.
Men först lite mer kaffe,det blir lixom inget
bra med nåt annars!
 
Kram från hon som va uppe med tuppen.
(eller strax innan om jag ska va helt ärlig) 
                            ♥♥♥
 

 
Trackback
RSS 2.0