Ganska slapp lördag

Jag har ju svårt att låta bli att göra
nåt,det blir lätt så när man har ont
24/7 och vill förtränga det.
 
Så istället för att knapra piller dygnet
runt,försöker jag istället sysselsätta
mej med nåt även om det är smått och
ibland rena rama skiten.
 
Men iaf,jag hittade en bricka i ett av alla
skåp som är mer eller mindre fullknökade.
 
Först va jag dock tvungen att laga ena hörnet
som olyckligtvis va lite trasigt.
Det fixade jag förstås snabbt med små mini-
nubb och klister.
 
Sen fram med lite färger och annat skojsigt.
 
Originalfärgen var som ni ser röd,och även om det påminner
mej starkt om älskade lilla mormor,så är det inte riktigt det jag
känner passar här och nu.
 
Det fick istället bli grått,vitt och svart.
Nu är iof brickan delvis dekorerad såhär i efterhand med diverse foton och
annat pill,men det kan ni få se en annan gång.
Måste lacka lite oxå!
 
Lördag igår ja,så då tänkte jag att lite sallad
och förvisso nåt annat ätbart kanske kan sitta
fint framåt kvällen.
 
Gröna ärtor,stekta i olivolja med en pressad vitlöksklyfta som
sen mixades och blandades med lite creme fraiche,salt o peppar.
(jävla gott faktiskt)
 
Blandsallad med favoriten Edamameböna i!
Very gott!
 
Lättbrynta och kryddade skivor av ytterfilé i en sky av grädde och
stekta kantareller.Toppat med riven ost samt klickar av baconost.
 
Gott så man skulle ha kunnat dricka den s.k såsen rakt ur formen.
 
Sen va det kväller igen och då sydde jag
ihop brallor nummer tre,för jag tänkte att
riktigt än är det inte dax att inta sin natt-
meducin.
 
Och idag är det söndag,en dag som troligtvis
kommer innehålla en hel del skog och svamp-
letande.
Iaf om jag får bestämma och rygg(jäveln) hänger
med i svängarna!
 
 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0