Det trippar framåt

Det känns lite segt just nu.
 
Samtidigt som jag känner att kreativiteten
bubblar runt,så släpper det inte riktigt.
 
Svårt att förklara,men jag VILL göra en massa
grejer och har idéer till tusen men nåt gör att
dom inte kommer ut.
 
När jag väl ska sätta fart är det nåt som håller
mej tillbaka och plötsligt känns allt både svårt
och jobbigt.
 
En märklig känsla inombords som jag inte kan
sätta fingret på.
 
Skitjobbigt och trist känns det iaf.
 
Jag tog mej dock i arman och masade mej till
symaskinerna igår,kändes som ett oöverstigligt
hinder att bara sy ett par korta cykelbyxor med spets.
 
Bara sådär kunde jag varken räkna eller tänka
klart överhuvudtaget.
Vi får hoppas att dom passar "Stora",som bett
mej göra dom åt henne.
 
För även om det är skaplig strech i tyget,så ska det ju sitta bra,OCH skönt!
 
Nu såsade jag inte BARA runt och åt praliner igår,
jag försökte sysselsätta mej med diverse "ploj" och
annat pill som egentligen inte fyller nån funktion.
 
Och detta enbart för att inte gå in helt i den s.k
"tristessväggen"!
 
En liten "här-bor-vi-skylt".
Kanske man kan ta med istället för blomma
 om man ska bort nån gång.
 
För att få småklippa och pilla ännu mer tog jag en canvasduk och gjorde denna.
 
Just det,DLV fick ju nåt liknande när Wille
och jag fikade hos henne i lördags.
 
Ska minsann inspektera om den är upphängd ELLER slängd när jag besöker
henne nästa gång.Jag sa nämligen att hon fick göra som hon ville med den!!!
 
Nu ska jag nog hämta ut min fläkt och
ställa här bredvid mej.
En sak är iaf säker,och det är det att om
man som jag lyckats pricka in "mittilivet-stadiet",
då jävlar kan det va tvära kast mellan hetta och kyla.
 
Inte nog med att man menstruerat för halva Afrikas
befolkning sen innan tonåren,man ska svettas för
både Afrika och Asien i vuxen ålder oxå.
 
Vissa får minsann hela jävla paketet...inslaget i
gammalt nött papper,och vinterjacka lär jag knappast
behöva ha på mej så värst ofta sen.
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0