Dessa drömmar

Jag har sagt det förut och säjer det igen,
rättare sagt jag ställer frågan:
hur fan kommer det sej att man drömmer
som man gör?
 
Igår drömde jag om att jag fick ett samtal
från läkarmottagningen med orden:
"vill bara meddela att du har en svampinfektion,
du kanske t.o.m har märkt att det luktar illa"!!!
 
Vaddå svampinfektion?
Mellan tårna eller var?
 
Näerå,jag hade tydligen svamp i "Söderköping",
eller i näckrosen om man säjer så.
 
Jävla märkligt det där,jag har inte ens varit i
närheten av tanke på dom regionerna,inte mer
än när jag varit på toa.Och inte har jag haft nåra
issues eller ens pratat med nån annan om nåt
som rört just sånt.
 
Kan förvisso ha varit en varning eller nåt,att jag
ska va uppmärksam och sniffa lite extra ibland.
Fast jag tror knappast det,åtminstone hoppas jag
inte det är på det viset.

Kan det förresten bero på att det varit en hel del
svampplockande på sista tiden?
Isf får jag nog göra en paus vad det beträffar annars
vet man ju inte var det slutar.
 
Måste nog lägga min diktafon på behörigt avstånd
vid sängen,så jag kan spela in när jag just drömt.
 
Sen kanske jag kan skriva en bok om mina mer
än lustiga drömmar.
 
"Svampguiden"!
 
Tjingeling på er!
 
(bild lånad från Google) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0