Jämna plågor och färdiga projekt

Man kan ju lugnt säja att gårdagen gick
i seghetens och megaslappets tecken.
 
OMG så risig jag kände mej,och trött,och
jävligt eländig med för den delen.
 
Hade behövt få saker gjorda,men konstaterade
ganska snabbt att det INTE skulle bli nån sån dag.
 
Det är fan inte kul alls,och fastän jag är jävligt
bra på att tänka bort det onda,så låg ändå den
jobbiga känslan som en tung svart matta över
axlarna klippt hela tiden.
 
Skulle ha varit på kalas för att fira ena systersonen,
men det fattar ju vem somhelst,att man inte åker
iväg för att ligga i andras soffhörn med Herr Pes.
 
Efter att ha slurpat i mej lite kaffe framåt kvällskvisten
fick jag till på köpet värsta magvärken och illamåendet
kom som raketpost strax därpå.
 
Skitlördag lixom!
 
Idag tar vi nya tag,med vad vet jag inte än.
Vi får väl se när kaffet runnit ner och ögona
öppnats så pass att det går att se ut.
 
Efter solsken kommer tydligen regn igen,och
ska man lita på väderrapporten så lär det bli
skitväder kommande vecka.
 
MEN,dom kan ha fel,och det hoppas jag verkligen!
 
Pilljobbet med två (nästan) lika gjordes klara i fredags iaf.
Nu återstår bara ett positivt utlåtande...hoppas jag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0