Här vilar inga lata löss...

...inga halta mormödrar heller för den delen!
 
Satan i gatan som vi har styrt och styr
Wille och jag.
 
Han är som en duracellkanin med batterier
som aldrig tycks ta slut.
 
Det pratas oavbrutet och vi har nu kört en
sisådär hundra varv runt kök och vardagsrum
med legobilarna som "semestrar".
 
"Loligt mommo,loligt",så låter det ♥
 
Hade jag vetat att det skulle bli så,skulle jag ha
införskaffat knäskydd,för oj som dom tar stryk!
 
Kvart över fem imorse var vi i full gång,då hade
lillemannen just intagit sin välling i soffhörnet
och jag fick snällt sitta bredvid och mysa.
 
Nu sover han lite förmiddag och jag passar på
att dricka ikapp min normala kafferanson.
 
När han vaknar ska vi antagligen leka med bilar
och kanske ta lite mellis,blir nog aningen för
tidigt med mat kan jag tro.
 
Ikväll är det mormorn som slappar lite i soffan
alldeles själv,vilar knän och rygg,och som vanligt
längtar ihjäl mej till nästa gång vi ses ♥
 
Titta mormor,en igelkott!
 
Obligatoriska kvällsbadet hanns oxå med igår.
 
Hos mormor råder som bekant undantagstillstånd,och man får
(om man är liten) äta mat sittande I soffan!
"Mera kött,mera kött".Pulled turkey gick verkligen hem.
 
Detsamma gäller intag av frukostmacka samtidigt som man ser på Tv!

Näevars,nu har jag inte tid med er längre.
Mera kaffe och kanske en glutt i gårdagens
tidning väntar.
 
Solskenskram & herrå ♥
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0