Dymmelonsdag

Jaha,så va det påskvecka igen då.

Inte för att jag bryr mej så värst jävla 
mycket,varken vad mat eller påskpynt 
anbelangar.Det viktigaste i år är att min
lille älsklingsplutt Wille fyller 2 år på fredag.
 
Förra året då vi firade honom fattade han
väl inte så värst mycket,men nu lär det
bli fart och fläkt med både paket,tårta och
en massa annat spännande,lyft till helt andra
nivåer och dimensioner.
 
Kanske blir det så att mormor bakar en 
tårta till gullungen,sen får han kladda bäst 
han vill,så tänker jag.
 
Bra väder har jag oxå beställt,men skulle det
mot förmodan regna,så kan inget stoppa det
faktum att vi firar världens finaste och att vi
faktiskt ska va inomhus.
 
Tänka sej va,att två hela år har gått sen den 
da´n han kom till oss och fyllde våra hjärtan
med lycka och fullkomlig eufori.
 
Två år sen jag skulle ställa om från att bara
vara mamma till att oxå titulera mej mormor.
 
Det kändes så sjukt konstigt och ännu mer
overkligt,och tro mej,jag har knappt smält
det än.
 
JAG-mormor lixom!
En konstig ekvation även om den är och kan
vara högst normal.
(när "kopieringsmaskinen" funkar som den ska)
 
Näeni vänner (och alla andra),nu måste jag spåna
vidare på eventuella dekorationer eller åtminstone
hur den troligt bakade tårtan faktiskt ska se ut.
 
Det finns ju så jävla mycket idéer,men till syvende
och sist är det ingen som vet om det blir det nåt
överhuvudtaget...allra minst jag själv.
 
Spännande,ja det kan man väl påstå!
 
 
För ett år sen såg det iaf ut såhär!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0