Uppvärmningsfredag

Jag lyckades faktiskt bli klar i tid igår,
med en tidsmarginal på ungefär tre minuter.
 
Det kallar jag jävla bra tajming.
 
Den sista tårtan var jag iof färdig med en 
timme innan jag hade behövt,men det
berodde å andra sidan på att jag skulle
iväg en sväng.
 
Att man sen är adrenalstinn och går och
handlar ännu mer ingredienser för att
fixa till en egen smörgåstårta framåt
kvällskvisten,det kan man ju se som ren
idioti eller kanske full galenskap.
 
Eftersom jag missberäknat utrymmet i kylen,ville jag ju inte
dekorera tårtorna förrän precis i sista stund,och det är en
en aning knivigt att exakt räkna ut hur lång tid det ska ta!
 
Tårta två som synes!
 
Kaffetårtskakorna packade....
 
Totalt sju till antalet,med dom laktosfria inräknade.
 
Just det,jag hade ju två laktosfria smörgåsbitar oxå!
 
Sen var det en lila födelsedagstårta beställd oxå,och det va ju kul att få
byta till en annan genre efter att ha gjort dom andra.
 
Specialtårtbottnar var beställda och så fylldes den med glasskräm och en
ljuvligt len och god chokladganache,mums!
 
Spacklad med färgad marängsmörkräm och vit färgad choklad som jag gjorde
rosorna och blommorna i.Namnet är gjord av lilafärgad marshmallowsfondant.
Runt tårtan har jag doppat minimarshmallows i lila färg bara för att piffa upp lite.
 
Och sen slängde jag som sagt i all hast ihop en liten tårta
till kvällen oxå!
 
Idag ska jag få besök!
Wille ska nämligen sova över hos
mormor för allra första gången,själv!
 
Kan va så att vi provsmakar lite kakor eller så,och kanske att vi måste börja
börja kalla honom "Socker-Conny" vartefter ;)
 
Kram & najsig lördag på er ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

o jag med ;)

Svar: Just det,du med "MELLAN" :) ♥Puss!
MAJSO

2014-09-06 @ 12:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0