Tårttorsdag och fikagäst

Jag hade ju lixom redan innan jag for till
Turkiet,lovat fixa en tårta då jag kom hem.
 
Och har man lovat så ska man förstås hålla
det,så medans jag tjattrade med min resepolare
som kommit på visit eftersom hon hade Majso-
abstinens,växte det fram en liten tårta här!

Liten och liten är väl att ljuga,den var ju fem
lager hög,så det gick inte ens att få in den i
nån såndär tårtmojäng.
 
Jag vet inte riktigt om jag blev speciellt nöjd
med utförandet precis,ibland har man typ
mellandagar då inget blir som man egentligen
tänkt sej från början.
 
Man kan iof piffa upp med lite strössel,pärlor
och annat småpill,men det är sällan sånt hjälper
till helheten iaf!
 
Dessbättre blev tårtan omtyckt och uppskattad,
och det är ju ändå gott att veta,då man själv inte
varit alltför exalterad under "the making"!

Idag väntar (jävla) tvättstugan på mej,har redan
skjutit upp mötet med den ett par gånger sen
jag packade upp resväskan i måndags.
 
No return eller vad dom brukar säja,för det är
vid såna här tillfällen jag önskar att det stod ett
litet rart hembiträde redo i garderoben.
 
Nu vore det förvisso en omöjlighet med inneboende
i nån av mina garderober,jag tror knappast det får 
plats mer än ett par värmeljus till där.

Å andra sidan kanske det finns nåt magert litet
skrälle att putta in,får nog forska lite i det där!
 
Fredagskram & ryck i örsnibben på er ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0