Lille Wille vilken kille ♥

Det märks att man kommit ifrån det där
med småbarnsåren,även om det inte
känns som om det va så länge sen.
 
Wille är en underbar kille,och tillika mitt
hjärtegull,och trots att han är snorig,lite
hostig och inte riktigt okej i ögonen som
kladdar och rinner,så finns det ingen som
är så himla go och snäll iaf.
 
Vi har både bakat,åkt rutschkana,busat,gosat
och en massa annat under dygnet som gått.
 
Att han inte sovit så bra p.g.a hosta och snor,
det får man ta som mormor.
Det blev m.a.o en perfekt övernattning i det
avseendet om man ser till att det va JAG som
fick ha vakenjouren och trösta samt ta frisk luft
på balkongen framåt tre inatt!
 
Hans kära föräldrar behövde få lite avkoppling
och en stunds barnfrist,för även om man älskar
sina barn över allt annat,kan det både va skönt
och nyttigt att ibland just få en stund för sej själva!

Och så är det ju faktiskt en förmån för mormor att
FÅ ha egentid med honom ♥
Jag kallar´t inte "livets efterrätt" som alla andra,jag
kallar´t "smörgåsbord",för det är ju en enda härlig
och alldeles underbar kombination av ALLT ♥
 
Moster "Mellan" kom ut och hälsade på ett par timmar oxå,så
hon fick hålla i kameran då vi stannade i lekparken en stund.
Gunga måste man ju göra en stund,tyckte iaf mormor som kände spritt i bena!
 
Och åka lite rutschkana förstås.
 
Skönaste åkstilen stod vi för naturligtvis.FULL koncentration oxå för den delen!
 
Sen var det bara att börja om igen och igen och igen!
 
Jag vill stanna kvar,måste bara krama nallekaninen en stund ♥
 
När vi kom hem igen väntade "legomorfar" med stora,trygga
famnen ♥
Dom där killarna gillar varann skarpt,och jag älskar dom ♥
 
Lite vindruvor och vatten smakade gott innan det var dax
för kvällsbad och pyjamas!
 
Lite bus på balkongen med Cindy och klädnypor hanns oxå med.
 
Sen ritade Wille en teckning till mamma & pappa ♥
 
Gos i soffan med STORA nallen oxå!
 
Hos mormor FÅR man va lite tokig och drättla med vatten i en skål,för att sen...
 
...dricka upp det!
Mycket roligare än att dricka direkt ur flaskan förstås.
 
Två skedar med mat va det enda som slank ner,sen ville lilla
skrutten sova middag idag söndag!
 
När sen Willes kära föräldrar kom för att hämta,blev dom
bjudna på en sprillans ny smörgåstårta.
Jorå,för Majso hade fixat ytterligare en som kunde avnjutas!
 
Toscakakor hann jag med då Wille fortfarande var här,och när han åkt hem...

...bakade jag två mjuka kakor samt småkakor med Geisha.
Hade ju lovat Prinsen att få med sej till jobbarkompisarna.

Höll ju på att glömma,den här kladdkakan med Kinapuffar i,
bakade jag ju strax innan Wille kom igår på eftermidda´n.
Så tokigt av mej att nästan missa en sån viktig & smaskig sak!

 

Nu säjer Majso tack & hej,det blev ett söndagsinlägg iaf.
Bättre senare än inte alls,visst då!
 

 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0