Efter fredag kommer lördag med Willehäng

Vart gårdagen tog vägen vetitusan,men
slut tog den och bakade gjorde jag oxå.
 
Tvätten är hängd och ganska många turer 
blev det till rummet i källar´n.
 
På tal om tvätt ja,nog är det väl jävligt märkligt
att det inte finns nåt tvättmedel kvar i byttan
när man kommer ner,fastän man nyss köpt nytt
och inte rengjort ens ett par ynka strumpor!!!

Antingen har vi tvättmedelsråttor därnere,eller
så är det helt enkelt nån/nåra som inte kan skilja
på mitt eller ditt!

Jag har emellertid redan planerat HUR jag ska
få reda på den saken,så nästa gång om det är
taget ur min nyinköpta kartong,då jävlar ska 
jag sätta upp både smatterband OCH kamera.
(utöver det redan planerade alltså)

Nog om detta,för idag kommer Wille och ska
sova hos mormor,han får göra det på ett villkor,
och det är att han lämnar eventuelle baciller
nån annanstans!
 
Nu när jag blivit typ helt okej igen,har jag varken
tid eller lust med fler angrepp.
 
Funderar på om Wille och jag ska baka tekakor
i eftermiddag,eller om vi bara ska koncentrera
oss på att ÄTA av det som redan finns i burkar
och i frysen.
 
Beror nog lite på vilket humör han har med sej
den lille.Iof brukar han alltid ha det allra soligaste
och bästa i bakfickan,men man vet ju aldrig.
 
Mamman och pappan till Wille ska få en ledig
och skön lördagskväll och enbart ägna sej åt
varann,det där med egen vuxentid är ju nåt 
man måste underhålla i småbarnsåren,och kan
jag underlätta och hjälpa till så gör jag förstås det.
 
Fast,det är ju JAG som bestämmer OM det
passar såklart.
DET är fördelen med barnbarn,eller "smörgåsbordet"
som jag brukar kalla´t,att jag väljer själv när det
passar!
Iaf till största delen,ibland får man förstås göra
vissa undantag,bara för att man älskar dom
till Universums yttre gräns!
 
Nu serrni är det dax att ta tag i förmidda´n,man
vet ALDRIG hur lite det blir gjort sen,när fullt
fokus heter "Wille" och yr runt överallt ;)
 
Välkommen lille älsklingskillen  ♥♥♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0