Tårtsöndag & efterlängtat återseende

Just det,idag ska jag både leverera en
tårta OCH få krama min saknade lilla
Parisiska underbaring.

Igårkväll fick jag besök av en annan liten
raring som stannade till ett par timmar
och förgyllde min lördagskväll.
 
Det var söta Eva som varit på vift,men som
på hemvägen gulligt nog tänkte på Majso
och gjorde mej sällskap i köket.
 
Nåväl,tårta var det!
Jag har en liten vegetarisk smörgåsvariant som
just i detta nu står och gottar till sej i kylen.
 
Jag får bara inte glömma,att lägga på den röda
picklade löken innan jag åker.
 
Har aldrig i mitt gamla liv gjort sånt,så jag hoppas
vid gudarna(eller nån annan höghet),att det är gott
och faller dom som ska äta av tårtan i smaken.
 
För säkerhetsskull kanske jag ska ta en liten
smakbit för att va på den säkra sidan!
 
När jag så lämnat av tårtan,ska jag gasa raka
vägen mot huset där min Parisiska sötnos
uppehåller sej.

Sist vi sågs fanns det inte riktigt tid för nåra
djupare samtal eller ostörda konversationer,
så det ska bli härligt att få rå om henne utan
en massa folk omkring oss.
 
Jag är ju så otroligt priviligerad som ni vet,och
hon har idag med sej en hel hög med franska
och färska valnötter till mej.

Blir lycklig bara jag tänker på´t!
 
Själv ska jag ge ett par småpaket till henne,för
hon fyllde faktiskt år för exakt en vecka sen.
 
M.a.o måste jag genast kolla över både den picklade
rödlöken och det andra som ska med i bilen,jag vill
ju lixom inte glömma det viktigaste när jag åker.

Ha nu en fab söndag,här skiner solen fastän det
ju numera är (äcklig) vintertid som gäller.

Ni har väl kommit ihåg att ställa tillbaka klockan?
Om inte,gör det NU!
 
UTAN den picklade rödlöken ovan,men ni hajjar konceptet hoppas jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0