So far so good!

Nu kan jag bara be till nåra vänligt
sinnade makter att resten oxå blir
skapligt bra.
 
Det är som ett jävla lotteri för en sån
som jag,att experimentera med tårtor
och dess utföranden...varjejävlagång!
 
Jag TROR och har så förbannat mycket
bra idéer,tycker jag själv.
Men när det kommer till finishen verkar
allt jag tänkt och föreställt mej helt förgjort.
 
Det spricker och det skär sej,krackelerar
och blandas i varann.
 
Att jag idag dessutom har känslobortfall i
högernäven gör ju knappast saken bättre!
 
Vafan äre som händer lixom!???
 
Fylla tårtor och bygga upp dom har jag som
tur är mindre problem med,men det kanske 
blir trist att skicka med garneringen och säja
att beställaren får slutföra själv.
Så gör man väl inte va!
 
Botten på tårtan saftade jag till med passionsfruktjuice då jag
låtit kärnorna rinna av i en sil!
 
Bredde på vispad grädde blandad med just passionsfrukt och
mixade persikohalvor.
 
Fortsatte med en håltagen botten och bredde ytterligare ett lager.
 
Och ett till!
 
Ännu ett lager!
 
För att så fylla hålet med Smarties och M&M.
 
Bäddade sen in godiset med lite grädde on top!
 
Och avslutade med ett skyddande lock innan det var dax att
plasta in tårtan för nattvila.
 
Fy fasen vad jag nu önskar att den blir
åtminstone skapligt okej så den kan
levereras i eftermiddag.
 
Det finns inga garantier,men önska måste
man ju få göra iaf.
 
På tal om andra grejer,så har jag nu blivit
helt klar med den fulbruna och omstajlade
byrån jag pratade om.
 
Här kommer resultatet:
 
 
Med tanke på hur den såg ut innan jag satte rollern på den,så
är det nu MER än godkänt.
 
Jag är iaf nöjd,och det är ju lixom huvudsaken!
 
Naturligtvis kunde jag inte motstå frestelsen
att baka igår oxå,så det blev två plåtar med
mördegskakor i olika färger.
 
Här har jag dock bara plockat ut några av godsakerna,resten la jag direkt
i kakburken!
 
Joråsatte,nu får ni om ni har lust,hålla
alla tummar som finns och upprepa
mantrat:
Fintårta,fintårta,fintårta,fintå..............

Tack & hej från en något nervös tjej!(kärring!)
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0