Om gårdagen var skit så är denna dag bättre

Det är ganska skönt,att gå upp och känna
skillnaden mot måndagens morgonstatus.
 
Man får lixom lite mer lust och gnista när
det inte är som en svart illamående slöja
hängande över en!
 
Lite kaffe och ett tunt sorl av radion i bakgrunden,
en alldeles oskriven men till viss del planerad
tisdag ligger framför mej och väntar.
 
Att jag dessutom är färdig med en pyttedel av
det som ska göras,det ser jag som en stor bonus
och försöker åtminstone va lite lagom positiv.

I eftermiddag kommer min kära resekompis hit
så vi ska planera annat skoj och sitta vid datorn
en stund oxå.

Bilderna från Turkiet har jag nämligen lovat henne
att hon ska få med sej på ett USB.
 
Vad kvällen beträffar,så är det redan dax för det
s.k upptaktsmötet inför årets julmarknad.
Nog är det väl märkligt ändå,hur jävla fort tiden
tycks gå!

Det känns inte alls länge sen som vi alla stod och sa:
"Jaha,nu är det ett HELT år kvar tills vi ses igen bland
tomtar och tovade vantar"!

Men,det är väl som dom säjer,att tiden verkligen går
fortare när man bli gammal.(eller äldre om man ska va petig)
 
Hur somhelst,så känner jag mej inte ett dugg stressad över
att det måste sättas fart med lite nya grejer inför marknaden,
näerå,inte ett jävla dugg...bara att det brinner i hårfästet och 
långt ner på ryggen.
Å andra sidan slipper jag ju epilera bort onödig hårväxt,låt
elden ansa lixom!
 
Nu är kaffet urdrucket....igen,och dagens femte mugg kallar!
 
Imorr´n äre onsdag igen,ja ni ser,det var ju fan onsdag
alldeles nyss!
VAD VAR DET JAG SA...om tiden!
 
Senaste tillskottet och dax att skicka härifrån!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0