Lite frisk skogsluft & svamp i påsen

Igår när jag varit runt på lite olika
ställen,satte jag mej välförtjänt med
ytterligare en mugg kaffe och vilade
min lilla rygg.
 
När den vilan gjort sitt en smula,drog jag
på mej skogsmunderingen och tog med
mej Prinsen för att åka till skogen.
 
MEN,den skog vi brukar skutta runt i,den
va tydligen full med jägare för nu har ju
älgjakten dragit igång.
 
Jaha och nehej,bara att försöka nosa upp
nåt nytt ställe,för fan att jag åker hem när
jag så äntligen tänkt leta efter svamp igen.
 
Vi parkerade och gick in i en för oss helt
okänd skog,och tamme tusan om vi inte
direkt såg nåra brandgula finingar som
växte i mossan.
 
Den lyckan lixom,jag blir så jävla glad!
 
Efter bara en liten stund var vi nöjda med
eftermiddagens skörd,för den ska som sagt
rensas oxå,och jag antar att det faller på min
och ingen annans lott.
 
Nu vill jag ut igen,men måste vänta tills i helgen,
för idag och imorrn har jag inte tid,och på fredag
kommer Wille hit och ska sova över.
 
Men på söndag,om nu vädret håller sej i
schack och inte fuckar upp,DÅ tar jag med
mej svampkniven och får mej ännu mer
frisk höstluft.
Bassattnivet asså!
 
Majso i svampskogen,glad och fri =)
 
Lite trattkantareller,nåra små taggsvampar,två Karl-Johan och faktiskt mer
gula kantareller än jag vågat hoppas på!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0