Igår bjöd jag på kondisbit

Ibland (läs:ganska ofta) när grannen är
ledig,så brukar vi fika ihop.
 
Oftast är vi faktiskt här,om det beror på att
jag typ jämt har fikabröd ska jag låta vara
osagt,men igår va inget undantag på plats
heller!
 
Jag tycker ju iof att det är jävligt onödigt att
kakor och sånt INTE äts upp,så istället för att
slänga kan man ju slå två mjölhänder i en s.a.s!
 
 
Färska hallon och passionsfrukt fick piffa upp den nygjorda lilla chokladkuben,
att jag sen oxå dekorerat med både silverstjärnor(ätbara förstås) samt guld &
silverglitter OCH svart glitter,det gjorde knappast inte heller ont i ögat.
 
En grön sockerkaksros bakad med vispgrädde slank oxå ner :)
(inte i min mage,men väl i grannens)
 
Framåt kvällen bakade jag oxå en laddning
med farinfrallor åt henne,dom är bara SÅ
omtyckta av alla i hennes familj.
Prick 20.40 stod hon här för avhämtning,och
antagligen kommer jag framöver bli utsedd
till hovleverantör av Farinfrallor här i hooden!  ;)
 
Faktum är att jag oxå hann med nåra graverings-
streck igår,så för att ha varit en jävla pissmåndag
blev det iaf "lite" gjort.
 
Att sen min kära Turkietresevän Eva ringde så vi
babblade bort över en timme gjorde inte heller
måndagen sämre.
 
Hon hade flera goda nyheter åt mej och så diskuterade
vi och planerade lite inför torsdagens "tantkryssning".
Egentligen kallas den visst "partykryssning",men i min
ålder vetifan från dag till dag om det blir party eller ej.
 
Man får lixom va glad om man kommer ur sängen,så
att vakna i nån annans hytt,Eva´s t.ex är inte heller
det nåt som numera finns på kryssningskartan!
 
Däremot ska vi ALLA 4 käka skaldjursplatå tills det
rinner räkrom ur örona på oss,för gratis kan va så
jävla gott att man inte vill sluta typ.
 
Har vi tur kanske dom har pensionärsbingo på båten
oxå,för nog fan vore det en stor bonus om vi kunde
kamma hem en påse med engelsk konfekt och nån
svindyr marmelad i en prispåse!
 
Det blir nog bra det där vad det lider,alltid finns det
väl nån konferensgrupp vi kan ansluta till och få nåra
gratis fuldrinkar av!
 
I vilket fall somhelst så har vi ju Tax freen att röja runt
i om det skulle bli alltför långrandigt.
Och där finns det vagnar så det räcker till vår shopping,
det är ju iaf ETT som är säkert!
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0