Härliga söndag

Gårdagen,eller rättare sagt förmidda´n
startade ju med att jag levererade den
där vegetariska smörgåstårtan.
Ni bara måste få se hur mycket finare 
den blev då jag lagt på den picklade
och faktiskt jättegoda rödlöken.
 
Tänk ändå,vad lite färg kan göra för helheten!
 
När den där va avlämnad styrde jag fort som
tusan kosan mot min alldeles egna fransyska
som just då uppehöll sej i närheten.
 
Maj gad så skönt det kändes att få krama om
henne,gratulera lite i efterskott och bara få
hänga med henne ett par timmar.
 
Som vanligt får jag ju så himla bra grejer av
henne,och igår va heller inget undantag.
 
En påse pinfärska franska valnötter är minsann INTE dåligt.
Tvärtom,det är ren och brun lycka ♥
 
Som om det inte vore nog,så fick jag oxå FYRA flaskor med världens godaste
pistageessens av henne!
Jag bara:ameh åh,hur myckat kan jag inte smaksätta mina kommande bak nu.
 
Efter att vi kramats hej då och jag druckit flera
koppar kaffe,for jag hemåt igen för att i stort sett
direkt påbörja nästa projekt.
 
Jag hade nämligen blivit sjukt sugen själv på smörgåstårta efter att ha gjort den
där vegetariska.
SÅ,jag inhandlade lite mer ingredienser och gjorde en med ost,skinka,ananas
och mycket mer smått & gott!
Mums!
 
Sen kom jag på att "Lilleman" ju hade namnsdag,så jag byggde ihop en rejäl
tårtbit åt honom oxå.
Han kom som skjuten ur en kanon och åt med god aptit.Dessutom fick jag ju
på så sätt en pratstund på tu man hand med sonen ♥

Man blir lätt lite trött av all positiv energi,så framåt
kvällen kröp jag upp i soffan och kunde glatt konstatera
att dom där energidepåerna även en söndag i oktober
kan få sej en stadig påfyllning.

Lycklig i hjärtat och lätt i sinnet satt jag sen
bara och njöt,antagligen med ett fånigt flin
över hela fejset oxå.
 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0