Visst då!

Uppe redan innan tuppen idag oxå,
närmare bestämt vid 05.15 ca.
 
Man är väl inte riktigt klok i nån del
av kroppen tydligen,men ganska skönt
är det iaf när man väl fått upp gluggarna
och kan se normalt igen.
 
Startsträckan nuförtiden är ju aningen längre
än förr om åren menar jag.
Åtminstone för mej!
 
Det är ju s.k marknadshelg,och man vill ju inte
missa alltför mycket lixom.
 
Som att ha bälgat i sej ett halvt paket kaffe
innan klockan slagit nio eller så.
 
Jag har funderat lite på det här med sovvanor
och upstigning i allmänhet,förr i mina yngre dagar
var jag alltid uppe senast fem halv sex,och det
va inga problem trots att jag alltid varit en nattuggla oxå.
 
Så kom en mellanperiod på nåt år då jag förmodligen
vilade upp mej en smula inför barnaåren.
 
Just dom åren vet man ju att sömnen är ännu mer
begränsad av förklarliga skäl,men lik förbannat när
jag läser dagböcker från back then,hade jag tydligen
överskottsadrenalin i storlek av en flodhäst eller så.
 
Satan som jag höll på dygnen runt,hann knappt gå upp
innan jag började vid symaskinen,ammade,lagade mat,
målade,ammade,bakade och styrde satan hela dagarna.
 
Jorå,och nu har man uppenbarligen klivit in i den
s.k pensioåldern,dom är ju typ uppe före sex varje dag
och dricker kaffe på fat och möblerar om i porslinsskåpen.
 
Visserligen får man ut maximalt av dygnen,och tar 
tillvara på så mycket som möjligt,men ändå lixom.
 
Nu ska madame iaf dekorera cupcakes som hon så
snitsigt snodde ihop igårkväll.
Tänkte som så,att det säkert finns dom som vill ha
nåt gott till lördagskaffet sen.
 
Så tänkte JAG,för sån ÄR jag!
 
Lördagshej och kram då ♥
 
 PRECIS så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0