Utan mina "käringar" är jag ingenting

Det blev ett lugnt men väldans härligt
Halloweenfirande igår.
 
Nåra av dom närmsta jag håller av samlades
hos "Stora" & Co,och så åt och fikade vi mellan
varven av en hel del tjatter och skratt.
 
Precis perfekt enligt mej,som ju numera är
en ganska gammal dam och inte orkar allt
ståhej som förr!  =)
 
Lilla slängkappan mötte oss i ytterdörren,
och fastän han inte hade nån mask,så blev
jag tillräckligt uppjagade iaf.
 
I rakt nedstigande led,är munderingen ärvd av hans mor,som
när hon var liten fick denna hemsydda av SIN mor.
(sorteras under fliken:mormor är en hamster) ;)
 
Dukningen var det verkligen inget fel på,tvärtom väldigt inbjudande.
Lill-Nisse hade grillat vildsvin,och satan så gott det smakade.
Till detta serverades en blandsallad med två sorters kalla såser,vitlöksbröd
och potatisgratäng.

Jag hade snajdat ihop nåra cupcakes till fikat,iaf för dom som inte kör efter
den där LCHF-metoden.

För dom serverades istället en jordnöts & valnötskaka!
 
Prinsen och jag hade även "teamworkat" lite,han hade fått i uppdrag att
dekorera min chokladbollstårta,vilket jag tyckte han lyckats med till fullo.
(han är väl inte bagarson för intet lixom) ;)
 
 
 

 
"Mellan" & "Stora" fixade lite i köksregionen,och övriga familje-
medlemmar såsom "Lilleman",Lill-Nisse,Wille samt äldremormorn-
äldremorfarn uppehöll sej i vardagsrummet!
 
Några av intog lite "blod"!
 
Man kan som synes se scary ut UTAN att va utklädd!
 
Grabbarna hittade visst nåra youtubeklipp som var spännande.
 
Och Wille fick äta mormors chokladdoppade ananas till stor
och kladdig förtjusning!
 
DET va den kvällen.
Tack ALLA inblandade,repris igen nästa år va! =)

 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0