Tillåt mej presentera den lokala och väldigt otränade Mumin

Jag hann med tårtan igår oxå!
Jippi lixom.
 
Fast först kom "Stora" & Wille på fika,
så där fick jag min gullungedos och
kunde fylla på mormorsdepåerna rejält.
 
Hos mormor FÅR man äta smör direkt ur paketet,får hon tycker
det är så härligt med små spår i det när hon sen lyfter på locket.

Smörknivsföringen är väldigt exakt och noga uträknad!
 
När jag så blev ensam igen,satte jag
fart med att rulla chokladnougatbollar,
och tamme tusan att jag fick ihop en
brokig samling där på fatet.
Det konstigaste av allt va dock att jag
INTE smakade nån själv.
(undrens tid är icke förbi)
 
En sak är iaf säker,och det är att jag under inga omständigheter ens kommer 
ta en mnitugga där det förekommer pärlsocker.
Fy för fan för sånt äckelknaster!
 
Som sagt,han är precis som jag den lokala "Mumin",extremt mycket otränad,
ja,träningsovillig all over.
Man blir lätt lite rund om magen och ihopsjunken då! =)
 
 

 
Smaken fick iaf godkänt,och det var ju skönt med tanke på att jag lade ner
typ hela min själ för att få en exakt och väldigt god jordgubbsmousse!
 
Snorkfröken kanske hade passat mej
bättre att göra,å andra sidan hade hon
förvisso säkert blivit helt platt,för den
där sockerpastan va fan inte alls att
leka med.
Gör om köp rätt lixom!
 
Nog om detta,nu kör vi fredag så det ryker gott folk!

Puss i nacken & ha det gott ♥
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0