Husligt ljusligt

Jag recondade ju en gammal advents-
ljusstake härom veckan,och den lilla rackarn
fastän den blev svart,gjorde tydligen succé
hos vissa.
 
Så,i onsdags levererades en sprillans ny i trä
med frågan om jag inte kunde pimpa den lite.
 
Såklart jag kunde,hur kul är det inte att måla
och samtidigt veta att man gör nån extra glad
lagom till advent.
 
Egentligen är det ju inte alls mycket som behövs
för att det ska bli ett totalt annorlunda utseende,
så med enkla medel kan även en trist bäsch stake
få nytt liv.
Kanske nåt att tänka på lite allround s.a.s.
Choklad kan ju oxå göra underverk!!! ;
(och det är ju faktiskt helg på ingång) =)

Idag ska jag fortsätta med det som påbörjats i
"hobbyverkstan",och dessutom måste jag oxå
ringa en av tupparna i "myndighetshönsgården",
vi är inte riktigt klara med varann nämligen.
Eller om man ska va riktigt petig,JAG är definitivt
inte klar med honom!
 
Tjolahopp,tjolahej...det är fredag igen,tänka sej!
 
 
 
Sådärja!Nu ska denna flytta in hos en döskalletokig kille.

Just det,fick ju förmiddagsbesök av Wille igår,så
vi intog fika med macka och han lite smoothie.
 
Precisionen är enorm och fingrarna på rätta stället.
 
Sen förpassade han sej till ett av köksskåpen,för där
har mormor små mått som är skitkul.Har man dessutom
en mugg mjölk med sej och det blir tyst i trettio sekunder,
så KAN det vara "eget pill" på G.
 
Han är iaf skapligt träffsäker den lilla filuren.
 
Men,har man kladdat får man oxå städa efter sej,och även det
skötta han galant lille prinsen. 
 
När allt var upptorkat blev det så dax för gullungen att åka hem
och sova middag,så vi kramades hej då...på avstånd,för mormorn
är ju fortfarande inte helt kry!  ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0