Full rulle jordgubbsmousse

Precis så är det,här ska fixas och mixas
för att få till en riktigt bra jordgubbsmousse
till morgondagens tårta.
 
Socker och jordgubbar ska snart på plattan för upphettning
och sen mixas till slät puré innan gelatinbladen åker i.
 
När det svalnat tillsätter jag förstås vispad
grädde oxå,då blir den len och very god 
som tårtfyllning.

I övrigt finns det varken kanelbullar eller
choklad på schemat.
För det första gillar jag ju inte ens kanel
och vad chokladen beträffar,så MISSADE
jag att det var "chokladens dag" igår den 11:e!

Hur fan kan man missa nåt så jävla viktigt???
Antagligen för att jag inte är speciellt "med" nu,
det finns lixom annat att bry sej om,som Laila
Bagges skilsmässa t.ex!!!

Det är ju rent förskräckligt sorgligt och synd,att
dom små turturduvorna från Let´s Dance inte
pallade med fler år ihop!Stackars dom!
 
Ärligt talat,jag kunde inte bry mej mindre,såg
bara en notis i dagens tidning om att deras
skilsmässoansökan var inlämnad nu.
 
Jaha lixom,very good för mej att veta typ.
Jag är ju fan inte själv gift,så jag fattar iaf
ingenting om såna där papper och allt
däromkring!
 
Vad jag däremot fattar är,att Wille har jätteont
i munnen av sina blåsor som huserar där.
HONOM är det minsann synd om.
 
Onsdag mina vänner,det är onsdag till råga på
allt elände som florerar.
DEN ska vi väl iaf göra det bästa av,utan papper,
blåsor och/eller annan skit.
 
Tjohej & bamsekram ♥
 
"Blåsig" morgonvink från mormors älskade gullunge ♥♥♥ 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0