Uppe med dimman

Av den vanliga men okända anledningen
vaknade jag redan innan jag typ hade somnat,
och idag stolpade jag bara ut i köket sugen
på kaffe och lite pill.
 
Eller för att va helt ärlig,jag VET ju faktiskt VAD
sovproblemen beror på,men det låter så jävla
trist att va gnällig,för dom som aldrig haft eller
har värk fattar ju ändå inte hela innebörden!
 
Nåväl,idag ska jag få ett lass med möbler hem-
körda.
Möbler som jag så nällt delvis fått av en gammal
vän en bit härifrån.
 
Man skulle kunna låtsas att det är en förtida present,
jomenvisst,just idag är det bara en månad kvar tills
lilla jag återigen fyller år.
 
Inte för att jag tänkt fira,så det passar ju bra det här.
 
Att jag sen LOVAT bjuda chauffören och hjälpredan
på kaffe,det är en annan historia,den är lixom inget
att börja tjafsa här om.
 
Vad ska ett "gammalt skåp" som jag göra med ett
ännu äldre skåp kanske ni undrar,för nån plats i
min lilla lya finns det knappast.
Svaret vet jag inte riktigt än,men kanske att jag
piffar upp det med ny färg,beroende på HUR det
ser ut IRL!
 
Hade jag varit säker på att det kunde tänkas platsa
i "Antikrundan",då hade jag naturligtvis bara dammat
av det och putsat upp det lite,men jag tror faktiskt inte
att det skulle bli ett "Hallelujamoment" och:
"Oj,oj,oj...här har vi en raritet värd två miljoner"!
 
Tyvärr kan jag väl säja,för då hade jag på direkten
auktionerat ut det på nån fancy firma.
 
Eller tyvärr förresten,jag behöver nog skåpet snart
för att prångla in en del av ALLA grejer som finns.
 
Nog om detta,nu måste jag baka nåt till kaffet,och
när ni läser det här,då har både skåpet och jag
tagit oss en liten siesta.
 
Välkommen ny vecka och kram därute i cyber ♥
 
Han som så snällt skänkt skåpet till mej fyllde år IGÅR,så av mej ska han få
lite extragott & hembakt bröd.
Det tycker jag faktiskt han är mer än värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0