TÅRTDA`N

Käre min skapare så sent jag kom i
säng inatt ändå.
 
Jag gjorde mej ingen vidare brådska
med tårtorna,och tänkte att vaddå,nån
gång fixar det väl till sej.
 
Jag är ju som sagt bara på nivån "hobby".
 
Klockan 02.12 la jag mej i sängen,och sen
fastnade jag visst i nåt jävligt oviktigt program,
så jag vet att sista gången ögona va öppna
blinkade uret 04.21 ungefär.
 
06.25 ljöd mobilpipet....men faktum är att jag
drog mej till 06.27.
 
Hade faktiskt tänkt gå upp vid 05,men näe,det
gick bara inte.
 
Efter en rejäl mugg kaffe,satte jag iaf fart med
det som sen skulle bli eller åtminstone likna
tårtor att ta med mej.
 
Som ni förstår,så har jag tidsinställt det här
inlägget.
Annars hade ni fått vänta HELA da´n och det
vill ni ju verkligen inte....ELLER?
 
Så,när ni läser det här,har jag antagligen tagit
på mej lilla serveringsförklädet och agerar
både tårtleverantör OCH tillfällig lördagspersonal.
 
Smörgåstårta nummer 1 av modell "vegetarisk"
 
 
Tårta nummer 2,modell ost & skinka.
 
 
Och slutligen 3:an som oxå är med ost & skinka.
 
Ser nu,att ena tomatbiten ligger snett.Den måste rättas till direkt sen.

Dom andra tårtorna får ni se sen....kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0