Sol,sol,strålande sol...♫♪♫

Herre jävlar i min lilla lya vilken dag
det va igår då!
 
Jag har ju typ alltid pejl på läget och
(positiv)stressar ALDRIG upp mej i onödan.
Rättare sagt,jag skapar nånslags turbulens
i hela psyket FASTÄN jag innerst inne vet
att det till 99% alltid löser sej trots allt.
 
Visst då och eller hur,det gör ju det men 
ibland är vägen dit lite extra strulig och
dessutom MÅSTE det tydligen JUST då
komma annat emellan.
 
Igår va en sån dag,och det slutade med att
jag slängde tårtfyllningen i soppåsen och
tre minuter innan stängning av lokala affär´n,
rusade jag in där och fullkomligen rev med
mej nya ingredienser för att börja om.
 
Jag HANN,men märkte när jag kom hem att
jag glömt knäppa gylfen.
Nu har jag ju ingen limousin som kan tänkas
sladda ut,men ändå.
 
Prick 00.23 var jag äntligen klar,och då hittade
jag gelatinbladen jag vänt upp och ner på alla
skåp i jakten efter da´n innan!
 
Lägg därtill flera oanmälda telefonsamtal OCH
lite lätt pyrande i peruken över folk som tamme
fan ALDRIG kan skärpa till sej och får en diagnos
ställd för allas skull,och inte minst sej själva.
 
Antar att jag gick ner ett par hekto av det torsdags-
infernot,så gissa vem som ska lyxa med ett hekto
chips ikväll! (he,he)
 
Men först ska jag dekorera tårta och mjuk kaka,
fixa till vaniljbullarna och packa allt så den som
hämtar slipper snigelkrypa tbk med bilen dom
drygt två milen.
 
Och blir det inte kanonväder imorr´n så jag
ÄNTLIGEN får känna sjöbris i hårfästet och
vatten mellan tårna,då jävlar är det jag som 
går till chefen och begär tjänstledigt fram
till 2017!
 
Carpe fucking diem!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0