Och så blev det kallare!

Fan så fort man vänjer sej vid värme
och tycker att SÅ ska det va,för det
känns så jävla skönt att slippa bry sej
om tröjor och frusna kroppsdelar.
 
Men,säj den glädje som varar för evigt!
Idag hade jag t.ex kunnat ge fan i att
kliva ur sängen överhuvudtaget när jag
kollade temperaturen på mobben.
(under täcket)
 
Fast sen kom jag på,att nu kan jag sitta
med mina pilljobb UTAN dåligt samvete
över att missa en stund med näsan mot
den soliga himlen.
 
Och eftersom jag sent igårkväll blev klar
med dom fyra helt överjävliga glasen,så
kändes det ändå ganska tillfredsställande.
 
Kan man fatta,att vissa glas tydligen är 
gjorda för att man ska få ett psykbryt redan
efter första linjen.
Glas som sprätter småflisor och som beter
sej som trotsiga fyraåringar HELA tiden.
 
Helvete så skönt att jag nu kan ställa dom åt
sidan och veta att jag faktiskt KUNDE göra ett
bra jobb,även om det tog dubbelt så lång tid.
 
Som lite "mellanfix" tills nästa tre glas ska
graveras,sitter jag och spånar på ett nytt
taveluppslag,eller en idé om man ska va
helt korrekt.
Det som grämer mej mest,är att jag suger
stenhårt på att rita.
Jag hade så jävla gärna velat kunna det.
 
Nu kan man väl kanske inte bli begåvad
med alla ådror,även om jag nog tycker att
ritande ligger ganska nära textning.
 
Lite mera kaffe bara,så kanske jag får till
det skapligt iaf,och så har jag ju nya jävligt
sköna färger som kanske ska testas.
Färger med sting i om man säjer så!
 
Ja,"vi säjer så".....tills vidare!
 
Tjingeling då!
 
Och,änglar finns...glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0