Mersmak & lädersmak därbak!

Har ni tänkt på att det finns nåra små knotiga 
benutskott nere vid Söderköping typ (på tjejer)?
 
Man KAN känna dom när man sätter sej på en
stol t.ex,och dom KAN ömma ibland beroende
på VAD man gjort.
 
Mina känns av en aning idag,iaf om jag gnuggar
lite när jag sätter mej,men inte alls i den ut-
sträckning jag trodde dom skulle.
 
Saken är den att jag följde med bästa U till stallet igår,och faktum är det,att
jag efter 32 år ungefär,satt upp i sadeln och t.o.m galopperade lite.
 
Vilken underbar häst det var,Lollipop heter hon.
Inget trixande och konstiga fasoner mot mej som
inte ridit sen Bronsåldern,inget bitande eller stegrande.
 
Hon bara tittade på mej med sina snälla,bruna ögon och
på nåt naturligt sätt var det som om hon tänkte:
"denhär" tösabiten ska inte skrämmas av mej iaf"!
 
Ärligt talat kunde jag fan ha sovit kvar där i stallet,
för där mindes jag dofterna från mellanstadiet då
jag fick komma till klasskompisar med egna hästar.
 
För egen del resulterade mitt "hästtjat" inte i annat
än en oväxlad cykel av märket Puch,och det va ju
knappast likvärdigt med ett fyrbent kraftpaket som
kunde ta mej ut i skogen i galopp.
 
Men,den som väntar på nåt gott,har tydligen tur och
kan på äldre da´r få fler tillfällen till att sitta upp i
westernsadeln.
Måste bara lära mej alla kommandon OCH att sitta rätt.
 
Tack BÄSTA U för att du frågade om jag ville följa
med igårkväll,och lite tummen upp till mej själv som
INTE bangade och som faktiskt vågade galoppera.
Även om det bara var för korta stunder.
 
Puss på dej sötnos!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0