Jävla skitväder

Inte nog med att det är kalla vindar,
det ska ju regna hela tiden oxå.
 
Jag vill fan inte gå ut mer än nödvändigt
idag,så det va väl tur ändå,att det inte 
regnade igår när Wille va på besök.
Då kunde han iaf sova middag i vagnen
när vi gick en långpromenad.
 
Vi började redan tidigt med bus på morgonen
och Wille hittade en gammal brödback som
han kunde lägga grejer i OCH sätta sej själv bland.
 
Tänk att nåt så enkelt kan va så himla roande va!
 
Av formfranskan jag bakade i förrgårkväll,blev det matmuffins som jag
bjöd på till kaffet.
Tog ut rundlar av brödet och la i en muffinsform (ni vet en sån i plåt),
la stekta baconskivor runt kanterna och fyllde med stekt lök,hackade
körsbärstomater färska kryddor och knäckte ett ägg i varje för att toppa
med lite riven ost innan dom åkte in i ugnen en kvart ungefär.
 
Väldigt enkelt men mycket gott!
 
Promenad blev det som jag skrev innan,och i skogen blåste
det inte alls lika mycket tack och lov.
 
Herr & fru duva satt i en tall och språkade.
 
Fråga mej inte vem som va vem,men jag tror det här kan ha varit (D)Ove!
 
Wille fick ett chokladkex av mej till mammans stora förtret,
men tar man bara av tröjan,så går det utmärkt att kladda
utan att det behöver tvättas kläder på kvällskvisten!
 
Det va igår som sagt,idag måste jag sätta fart med
tårtdekorationer och annat kul.Som att sitta i telefon
och försöka få svar på lite kluriga men ack så viktiga
frågor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0