Idag har jag ingen lust...än

Det finns morgnar och det finns skitmorgnar!
 
Idag är en sån som INTE är bra,en där jag
helst av allt borde legat kvar under täcket.
 
Att sova som en kratta är inte rätta ordet,snarare
som en jävligt krum sekatör i låst läge!
 
Satan som det värker i det som ska kallas rygg!
 
Men,det finns fan inte tid att gnälla eller ens
tänka på det nu,jag har schemat fulltecknat
och bara MÅSTE fixa nu.
 
Först inköp av ingredienser till alla tårtor och
sen raka vägen hem för att iordningställa dom.
 
Ikväll vet jag iaf en som om hon har tur slipper
ligga sju timmar innan ögonlocken trillar ner.
 
Det är alldeles nödvändigt,för tidigt imorronbitti 
ska kaffetårtorna garneras så dom om jag har
en sjujävla tur,blir skapligt bra iaf.
 
Det är märkligt med mej faktiskt,för jag har såna
enorma föreställningar om HUR jag vill att nåt
ska bli och kan lixom se det framför mej.
Men sen när det är klart,då blir det absolut inte så!
 
Jag måste m.a.o räkna med ett resultat under 50%
strecket och till största mån försöka dämpa mina
alldeles för höga ambitioner en smula.
 
Jag är ju för helvete bara en någorlunda glad
hemmaamatör som iof tycker det är jävligt kul,
men inte har ett uns av kunnande på tårtfronten.
 
Ja,ja,huvudsaken att det blir gott och inte ser
FÖR taskigt ut.
Jag har iaf haft kul undertiden!
 
Har nämligen försökt mej på att göra chokladrosor till en av
tårtorna som ska levereras!
 
Och för att vara allra första gången i världshistorien för min del,så måste jag
nog ändå säja att dom blev "ganska" skapliga faktiskt.
 
Nu återstår bara utlåtandet från beställaren!
 
Wish me luck folks!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0