Det blåser fel vindar...tydligen

Nähe,det blev ingen båttur med mackor
och kaffe i termos idag!
 
Prinsen säjer att det blåser från helt fel
håll,och då måste jag förstås lita på honom.
 
Iof har han träningsvärk som satan i sin
numera något äldre pojkkropp,för han har
spelat 4 rundor golf på två dagar,och till
det kan vi oxå lägga ett skavsår på hälen
ungefär lika stort som Afrika.
(nästan iaf)
 
Nu sitter jag faktiskt inte och vrålgråter sådär
jättemycket,för jag har ett antal glas som om
jag har tur kanske blir graverade redan idag
ifall jag får den känslan och rätta feelingen
till mej.
 
Fast,känner jag mej själv så antar jag att det
blir ett par tavlor som får prio ett INNAN jag
sätter gravyrpennan i spinn.
 
Tavlor som jag hade tänkt piffa upp lite med
airbrushen,och då måste jag typ plasta in halva
köket först,det blir som bekant ett fint,fint färgdamm
precis ÖVERALLT annars!
 
Näe minsann,jag varken gnäller eller bölar,och
ska jag va riktigt jävla ärlig,så slipper jag ju stå
och bre mackor till leda.
Dom är förvisso satan så goda att avnjuta till lite
vågskvalp,men fan så pettråkiga att göra.
 
Som ni märker finns det oftast en plan B här,eller
åtminstone så rotar jag fram en fort som tusan NÄR
det inte blir som bestämt.
 
Det här blir en lagom spontan söndag iaf,och med
balkongdörren på vid gavel,så kan jag om inte höra
vågorna klucka,men väl fågelkvitter och motorcykel-
knatter i en salig blandning.
 
Jag är m.a.o på väg upp ur avgrundsdiket igen,och
bara en sån sak måste ju ses som helt perfekt såhär
en vecka innan MORS DAG!
 
Tror minsann att jag ska önska mej en ny gravyrmaskin.
Eller förresten,det räcker gott och väl med ett paket kaffe
när jag tänker efter!
 
Vissa kör fast direkt,och sånt är värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0