Bättre sent än inte alls

Jag ska ju som bekant göra både vanliga
tårtor och smörgåstårtor till helgens kalas
jag sagt ja att medverka vid.

Det passar alldeles perfekt,för Prinsen ska
med sina lekkompisar på "gäddfiskehelg".
 
Imorse fick jag då för mej att fråga honom
om priserna som ska delas ut,och om allt
va färdigt och inköpt
Jo,för den som vinner tävlingen året innan
arrangerar nämligen nästkommande års tävling
och eftersom 
Prinsen gjorde det har han styrt med
bokningar,käk och priser.

Jag erbjöd mej för länge sen att gravera ett
glas till "Gäddchampen",men sen föll det
tydligen bort i Prinsens överfulla hårddisk.
Man får ju komma ihåg,att dom inte kan hålla
i ALLT som rör sej runtomkring.
 
Nåväl,när jag så förde det på tal imorse,så sa
han:"Jag trodde inte att du hunnit,så jag har
inte brytt mej om att ta upp det"!
 
Gulligt och omtänksamt förvisso,men jag tror nog
att det handlar om viss glömska hos herrn oxå. 
 
Jag gillar förvisso att jobba lite under positiv
stress,så nu ska jag klämma in den graveringen
mellan tårtdekorationer och annat fix. 
 
Naturligvis vill jag att han ska få med sej glaset.
Det blir iof ogjort arbete om HAN går och vinner,
men å andra sidan finns ju glaset kvar till nästa
år om så är fallet.
 
Det är fasen inte lätt att va Matriark jämt,men sen
får man tänka,att karlarna ändå är det bästa vi har,
.....i den vägen!
 
Imorr´n äre fredag IGEN,och då blir det verkligen
fullt upp.
Matinhandling och tårtfix till max.
 
Full rulle och stöket i köket,I like it!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0