Skön orörd fredag

Egentligen har jag inte ett dugg på
schemat idag,inte mer än att jag
ska njuta lite extra av solen som
äntligen skiner utanför fönstret.
 
Förvisso har jag ett par graverings-
beställningar som ligger och väntar,
men dom kan utan problem ligga
där tills imorr´n om jag vill.
 
Imorrr´n kommer iof min lilla svärmor
på besök och ska stanna tills på måndag,
men det hindrar ju inte mej från att fixa
lite med mitt.
Hon sköter sej så himla bra på egen hand
och behöver faktiskt inte alls passning 24/7.
 
Tyckte jag hörde att hon va intresserad
av om det fanns nån loppis i krokarna,så
jag borde kanske luska lite i den frågan.
 
Och har inte jag tid eller lust att följa med
på den fyndjakten,så skickar jag väl bara
iväg henne och sonen en stund.
 
Det enda jag egentligen behöver eller rättare
sagt har tänkt fixa tills hon anländer,är dels
att baka frukostbröd,och så tror jag det får
bli nåt gott att bjuda på till kaffet oxå.
 
Vad maten beträffar,så har släppt ALL
kontroll och överlåtit det på Prinsen.
 
Ska bli mucho spännande men framförallt
skönt att själv slippa bry sej om inköp och 
tillredning för en gångs skull.
 
Senast jag var så kontrollös,måste ha varit
för 26 år sen eller nåt,alltså innan jag tog
kontrollen alldeles själv.
 
Ska jag va riktigt ärlig,så är jag faktiskt
ganska pirrig i magen.
Fast på ett nyfiket och skojsigt sätt.
 
Nu har jag inte tid med er,måste ut och
vårskrika lite.....YIHAAAAAAAAAAAAA!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0