När Wille mötte Akilles

Igår runt middagstid tog jag "pärlan"
och for till bästa U en bit bort.
Strax efter att jag parkerat,kom oxå
"Stora" & Wille.
 
Jag har inte träffat Akilles sen han var
en liten valp,och man kan väl lugnt
påstå,att han inte är liten längre.
 
Herre min vårskapare,det är ju som att
gå in i ett betongfundament när man
stöter på den snart tvååriga grabben.
 
Wille hade inga större problem med
den "något" tyngre nya kompisen,men
han såg ut att tycka,att det blev liite
närgånget med alla pussar emellanåt.
 
Akilles släppte inte Wille med blicken 
många sekunder,och såg lixom ut att
ta på sej ansvaret för honom så inget
skulle hända då vi var där.
 
Helt underbart hur barn och djur kan
interagera utan ord,som om dom va
på en helt annan nivå i tyst samförstånd.
 
Han är ju ganska stor tycktes Wille tänka,men inte va han
rädd för fem öre den lilla tuffingen!
 
Du va en liten rar prick tror jag bestämt Akilles hade i tanken då han
sa välkommen till Wille.
 
Vi kanske kan leka lite med den här,eller vad säjer du polarn?
 
"Och när va du och fick fotvård sist om jag får fråga"?
 
Jag gillar dej Wille,och så luktar du sådär gott som
småkillar gör.
 
Tror minsann jag pussar dej här istället,dina tungkyssar är jag
inte riktigt bekväm med förstår du.
 
Ta mej om du kan!
 
Såja Wille,du får inte stoppa nåra små magneter i munnen.
Jag kollar så du inte gör nåt man inte får!
 
Glömde ju bort att öva på visptekniken,mamma har minsann visat hur
hon gör hemma och jag antar att hon sätter mej i arbete framöver.
 
Lite trist att han inte hade nåt i bunken så jag fick slicka,men
man kan ju inte alltid få provsmaka.
 
Men HALLÅ,flytta lite på dej så jag kommer fram.
 
Om jag kramas lite då!
 
Man måste få ut lite överskottsenergi oxå.
Efter drygt två timmars intensiv lekstund,sa vi hej då och
tackade för oss.
Att vi va höga på socker efter att ha suttit vid U´s fikabord
är en helt annan historia!
 
Naturligtvis åt vi av ALLA sorter,man kan lixom inte
motstå det supergoda som bakas i det huset ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hulda

helt underbara bilder på Wille och hunden ...underbara <3

2014-03-10 @ 17:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0