Det är nåt speciellt med lördagar

Jag kan inte förklara,men att vakna en
lördag som inte har nåt i agendan,känna
doften av kaffe och bara slira omkring,DET
är ju bara så förbannat härligt.
 
Just nu skiter jag i att det är pissväder
utanför fönstret,jag är glad och uppåt
och typ ingenting kan få mej på dåligt
humör idag.
 
Gårdagen va iof oxå den väldigt bra.
 
Jag tog allt i min egen takt,fixade lite
med maten vi skulle äta på kvällen,och
nästan precis då den var klar,kom min
lille son upp och fick sej ett skrovmål oxå.
 
Ytterfilé med lite bacon ovanpå....
 
....samt bacon och persilja inuti,shit vad gott det blev!
 
Sonen,som faktiskt heter Rasmus,trodde först att det va typ
plommon eller nåt i.Men ack så dåligt han känner sin mor
på det matplanet,för hon skulle ALDRIG i världshistorien
lägga i nåt sånt.
 
Så han åt med god aptit iaf när jag talat om att
det faktiskt bara var bacon och inget annat!
 
Skivad potatis,gul lök samt schalottenlök med kryddor som
fick gotta till sej i ugnen fanns oxå.
Och en härlig blandsallad plus sås och creme fraiche förstås.
Jag kokade iof lite jasminris oxå,och det va väl tur,för Rasmus
ville hellre ha det till köttet.
 
Jag bjöd faktiskt på lite chokladfondue till efterrätt.
Det har yup varit enda sättet att få i "Lilleman" frukt
sen han va liten.Den här gången hade han iof bett om
att få det själv,utan att mamma tjatat eller bett snällt!
 
Nu ska jag njuta vidare av denna ljuvliga
lördag,faktiskt den allra första i mars månad.
 
Kan vi fatta,att det snart är vår?
Det va ju fan inte länge sen som
tomten drog förbi och försvann.
 
Dagens ord:NJUT! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0