Vi kalasar vidare

Är det inte nån som fyller just nu,så är
det nån eller några som HAR fyllt år.
 
Vi är ju en skapligt stor släkt,och ibland
varken hinner eller kan man få ihop alla
kalas när just födelsedagarna infaller.
 
Så igår firade vi både min ena systerdotter
OCH min ena svåger vars högtidsdagar 
passerat utan HURRA från släkten.
 
Det blev en trevlig tillställning med kallskuret,
och kaffe som det serverades marängtårta med
färska jordgubbar på.
 
Jag hade iof mest bekymmer om att komma
hem i tid till VM fotbollen vid 18 hugget,men
det gick inte alls så jävla bra.
Slutade med att jag bara hann se sista halv-
leken hemma i min egen soffa.
 
Sista kvällsmatchen däremot,då var jag på
plats i bästa soffhörnet ända från start till
förlängning och straffar.
 
Det va ju en sabla tur att Costa Rica vann
till slut,annars hade jag varit tvungen att 
äta upp mina torra gamla fotbollsskor,och
jag hade redan ont i magen efter dagens
kalasintag.
 
Jag har iof inget emot Grekland som nation,
åker gärna till nån ö däromkring och latar
mej i solen.
Men deras übertrista fotbollsspel,nä fy tusan.
 
Dessutom misstänker jag att domaren var köpt
eller åtminstone jävligt hårt mutad.
Jävla fjant lixom,döma frisparkar så fort en
Costa Rican nuddade en grek,och så grävde
han i fickan både nu och då efter det gula kortet.
 
När jag tänker efter kanske han hade ett jävla
kli i "karamellen",men det verkar ju mysko om
det alltid kliade till så det blev fördel Grekland!
 
Som sagt,Costa vann och jag kunde hoppa i
säng glad istället för irro.
 
Idag får jag finbesök,"Stora","Mellan" och Wille
kommer nämligen hit och förgyller min dag.
 
Och lite förberedd är allt mormor´n,får hon har
fixat Willegodis.
Han gillar ju marshmallows,och av en lycklig
slump,så hade jag t.o.m minisar hemma.
 
Chokladdoppade förstås,man måste ju få kladda och verkligen känna på
livets goda även om man är liten ;)
 
Gårdagens innovativa outfit:handgjort armband i knallrosa matchades med
hemsydd tröja som stajlats med knallrosa "boa".
Bäscht blev det iaf INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0